• Català
  • Castellano
  • English
Media News

La XII Mitja Marató Illa de Formentera s’ajorna fins al pròxim 10 d’octubre

El Consell de Formentera, a través de les àrees de Promoció Turística i Esports, informa que la XII Mitja Marató i la Cursa 8 km que havien de celebrar-se el 16 de maig han quedat ajornades al pròxim 10 d’octubre arran la situació d’emergència sanitària pel Covid-19.

Tant aquest ajornament com la data triada del 10 d’octubre s’han adoptat de manera consensuada entre l’empresa organitzadora de la prova, Unisport Consulting, les àrees de Promoció Turística i Esports, i el sector turístic que forma part de la Comissió de Promoció Turística del Consell.

Els responsables del Consell de Formentera i els organitzadors agraeixen la comprensió dels atletes inscrits i ofereixen diferents opcions als corredors, com transferir automàticament la seva inscripció al 10 d’octubre, o fer-ho per a l’edició 2021 (sense sorteig i guardant l’import pagat), també s’ofereix la possibilitat de transferir el seu dorsal a un altre atleta o la baixa i devolució de l’import de la inscripció abonat, i en el cas d’haver contractat l’assegurança de cancel·lació. Aviat, tots els inscrits rebran un correu electrònic per part d’Unisport, informant amb detall de totes les opcions.

Esdeveniments de maig ajornats
Així mateix, els esdeveniments previstos per al mes de maig com el Formentera Fotogràfica, que hauria de celebrar-se del 29 d’abril al 3 maig, i el Formentera 20, previst del 7 al 10 de maig, han quedat ajornats, i es celebraran ambdos entre l’1 i el 4 d’octubre. Respecte als Caps de setmana Gastronòmics, que també se celebren al mes de maig, s’ubicaran més endavant quan el calendari i la situació d’emergència sanitària ho permeti.

“Des de l’àrea de Promoció Turística s’està treballant en la reorganització de les diferents campanyes de promoció i les accions comunicatives per poder donar una bona empenta en el moment que sigui possible preparar la temporada turística. Mentrestant continuam fent arribar l’illa als que l’estimen a través de les xarxes socials”, ha assenyalat la presidenta del Consell i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer.

Proves esportives suspeses
D’altra banda, les proves esportives que haurien de celebrar-se aquest mes d’abril —BTT La Mola, del 5 d’abril, i De far a far, del 19 d’abril— han quedat suspeses i no se celebraran aquest any 2020. Així mateix es suspenen totes les proves esportives fins al 31 de maig.


2 d’abril de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Benestar Social atén prop de 700 persones a Formentera durant la crisi d’emergència sanitària

El Consell Insular de Formentera, a través de l’àrea de Benestar Social, informa que durant la crisi d’emergència sanitària està atenent prop de 700 persones en els diferents serveis que presta a la ciutadania de l’illa.

El conseller de Benestar Social, Rafael Ramírez, ha assenyalat que “com a servei essencial, l’activitat s’ha mantingut i s’ha reorganitzat des d’abans de la declaració de l’estat d’alarma, quan en un primer moment es va tancar el Centre de Dia i els clubs de majors de l’illa”. A més, “tot el personal de l’àrea de Benestar Social està disponible per garantir la protecció de les persones seguint en tot moment les recomanacions i instruccions donades per Sanitat respecte de les mesures de seguretat dels treballadors i els usuaris”, ha destacat el conseller.

Nou servei d’atenció a majors
Quant a l’atenció de les persones més vulnerables, l’àrea de Benestar Social està treballant en diferents fronts. Per exemple, ha començat amb un servei d’atenció a les persones majors de l’illa que no són usuàries de Serveis Socials. Així, a través del padró i dels clubs de majors, s’ha contactat amb un total de 265 persones i s’han fet 370 trucades a majors de Formentera que no són usuaris de l’àrea de Benestar Social per conèixer el seu estat i si tenen algun tipus de necessitat. A més, s’està en col·laboració amb totes les institucions i serveis implicats (cossos i forces de seguretat, sistema sanitari, altres àrees de la corporació, etc.) perquè s’alerti als serveis socials sobre casos que puguin requerir la seva atenció.

Servei d’Atenció Domiciliària
El personal tècnic dels serveis socials, sobre el que recau la valoració i seguiment del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD), ha reorganitzat el servei garantint la prestació del mateix així com l’adopció de les mesures de seguretat necessàries per protegir tant als usuaris com a les treballadores que el presten. Ara mateix, hi ha 14 usuaris a 11 domicilis que estan rebent l’atenció. Abans de l’estat d’alarma hi havia 22 usuaris. S’està en contacte telefònic setmanal amb els usuaris del SAD que no estan rebent actualment el servei, per fer-los seguiment i valorar, si escau, reactivar-lo.

També es fa un seguiment telefònic setmanal als usuaris dels serveis socials bàsics que estaven rebent tractament psicològic. Abans de l’estat d’alarma, eren 7 persones; ara són 6 (d’aquests, 4 tenen seguiment setmanal i 2 quinzenal).

Vals d’alimentació
Quant al lliurament de vals d’alimentació dins dels serveis d’atenció social bàsica, s’ha detectat un increment de la demanda arran de la crisi sanitària. Així, durant el mes de març s’ha incrementat un 119% (de 31 a 68) el nombre de vals en comparació amb l’any passat i en un 62% (de 13 a 21) el nombre d’usuaris. Per al mes d’abril, les xifres encara són provisionals, però de moment hi ha un augment del 140% (de 32 a 77) en nombre de vals i d’un 292% (12 a 47) en usuaris. Vista la tendència en l’actual demanda, es preveu que aquesta xifra durant el mes d’abril pugui multiplicar-se per cinc. L’any passat en total es varen lliurar 237 vals i aquest any, fins ara, se n’han donat 187.

Centre de Dia
El Centre de Dia es va tancar el passat 13 de març i des d’aquest moment, l’equip tècnic del Centre de Dia (infermera, psicòloga, treballadora social, fisioterapeuta i directora) fa seguiment telefònic als usuaris per donar suport als familiars i cuidadors principals, valorant la necessitat d’activar el servei d’atenció domiciliaria (inclòs el servei de menjar a domicili) si precisen un suport extern més intens. Actualment s’han activat dos serveis domiciliaris, un d’higiene i un de passeig terapèutic diari. Es truca a 36 usuaris, mínim una vegada a la setmana i només un ha demanat menjar a domicili.

Atenció violència de gènere i protecció de menors
El Consell de Formentera recorda que els estats de confinament domiciliari poden incrementar les situacions de violència de gènere, domèstiques i sexuals. “Per això és necessari adoptar mesures per a prevenir, controlar i minimitzar les possibles conseqüències negatives esdevingudes de les mesures de confinament en les vides de moltes d’aquestes víctimes”, ha assenyalat el conseller Ramírez.

Per garantir l’assistència integral a les víctimes de violència de gènere, des de Benestar Social es garanteixen els següents serveis: normal funcionament dels dispositius d’informació i atenció telefònica 24h (IBdona 016, 112 o 971 17 89 89 i WhatsApp 639837476); servei d’atenció presencial 24h en situacions d’emergència; servei d’acollida a les dones que necessitin abandonar el domicili per garantir la seva protecció i servei d’atenció psicològica.

Protecció de menors
Pel que fa al Servei de Protecció de Menors, les mesures adoptades per garantir l’atenció dels menors en risc de desprotecció consisteixen, bàsicament, en la realització de seguiment dels nuclis familiars amb les citades característiques, principalment telefònicament. A més a més, els tècnics estan duent a terme entrevistes via Skype amb determinades famílies i coordinant-se amb agents d’altres àmbits implicats en el desenvolupament, seguiment i intervenció amb els menors, via Hangouts o Zoom. De moment, hi ha 97 expedients oberts. El 30% són casos greus i reben atenció 3-4 cops/ setmana; i el 70% moderat o lleu: 1-2 cops/ setmana.

Teleassistència
La Creu Roja, que és l’entitat que gestiona el servei de teleassistència a Formentera, ha contactat setmanalment amb els 161 usuaris (aquesta setmana ha fet la tercera ronda de trucades). Cap dels usuaris de Formentera ha manifestat necessitar rebre suport extern dels serveis socials. També, des de la Direcció General d’Atenció a la Dependència estan fent el seguiment d’un total de 141 usuaris que tenen reconegut el grau de dependència.


2 d’abril de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Vehicle fire

foto 2020 incendi cotxeIn the early hours of Thursday morning, the Consell de Formentera fire crew put out flames that had engulfed a vehicle parked at Sa Senieta building in Sant Francesc. The call came through at 12.53am and five firefighters proceeded to the scene with a water pump and a pickup truck. The apparently accidental blaze started at the car’s front end, and extended to the van parked in the adjacent space. The fire was declared extinguished at 1.50am. Officers of the Civil Guard also intervened in the effort.

2 April 2020
Department of Communications
Consell de Formentera

Consell unveils first package of economic and fiscal measures to limit economic and social sting of coronavirus health crisis

On behalf of the entire governing cabinet, Consell de Formentera president Alejandra Ferrer signed an initial decree ordering new economic and tax policy measures to contend with the social and economic toll of the coronavirus public health crisis. “Swift action is currently required at every level of public administration”, said the president, “not to mention a joint, coordinated strategy to deal with the fallout as efficiently as we can. The threat this virus poses to people’s health and wellbeing needs to be at the forefront of all our minds”.

In an effort to offer badly-needed financial relief to people and businesses, the Consell de Formentera is taking action, first, by suspending the following:

- Collection during the voluntary pay period, for which the Consell is responsible.
- Notifications concerning public revenue payments.
- Validation of lists detailing monthly tax and government-regulated fee collection.
- Referral to Balearic Islands Tax Office (ATIB) of public revenue payments outstanding as of voluntary pay period.

The Consell will petition the ATIB to extend of the period for voluntary payment via bank-to-bank transfer of recurring taxes (initially scheduled 1 August to 1 October). This includes the following:

*Economic activity tax
*Special-characteristics real estate tax
*Rural real estate tax
*Urban real estate tax
*Mechanical traction vehicle tax
*Bicycle tax
*Occupation of public thoroughfare tax
*Waste collection tax
*Access rights for entrances/exits tax

The decree likewise dictates that, from the invocation of the state of alarm through to its rescindment, applicability assessments of taxes and fees collected by the Consell de Formentera will cease. Such taxes and fees have not been referred to the ATIB for collection, save for those related to still-operational services considered essential.

Stimulus for family and social welfare support
Payout of social welfare and family support claims will be prioritised, as will payments to the administration’s service providers, without prejudice to priorities already set out in high-ranking regulatory guidelines. “We intend to look after the individuals and families whose situations entail true vulnerability”, said the president.

Necessary changes will also be made to tax ordinances and municipal service fees in an effort to mitigate the negative impact of the health crisis on local economic, social and productive structures.

“This first decree will be followed by others more specifically targeted and adapted to the circumstances. Insofar as the local government’s jurisdiction is concerned, extraordinary measures are in order as regards tax levying and public revenue collection. Our top priority is to lessen the fiscal knock-on effects borne by families and businesses, the aim being to facilitate a return to normalcy as soon as the public health situation improves.”

“Considering the grinding halt in which Formentera’s social and economic structures are currently locked, clearly very affected by the limitations imposed under the state of alarm, we propose this first package of economic measures”, said Ferrer, describing the steps as “products of the continuous back-and-forth between the various arms of local government, not to mention the island’s range of economic and business stakeholders. They are aimed at helping these actors attain maximum efficiency and adapt to the local economic reality.”


1 April 2020
Department of Communications
Consell de Formentera

More Articles...

Page 1 of 213

Start
Prev
1

Media

Gabinet de Premsa


971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat